Wiadomości z rynku

poniedziałek
30 grudnia 2024

Jak Stralis Hi-Way oszczędza

Iveco przekonuje niższymi kosztami utrzymania
25.10.2013 00:00:00
U progu wejścia w życie normy emisji spalin Euro VI (1 stycznia 2014 r.) producenci pojazdów ciężarowych stanęli przed wyzwaniem - jak pogodzić obowiązek zmniejszenia emisji spalin z ograniczeniem zużycia paliwa i ogólnych kosztów użytkowania ciężarówki. Iveco przekonuje, że poradziło sobie z tym problemem.
U progu wejścia w życie normy emisji spalin Euro VI (1 stycznia 2014 r.) producenci pojazdów ciężarowych stanęli przed wyzwaniem - jak pogodzić obowiązek zmniejszenia emisji spalin z ograniczeniem zużycia paliwa i ogólnych kosztów użytkowania ciężarówki. Iveco przekonuje, że poradziło sobie z tym problemem.
Iveco Poland zorganizowało cykl prezentacji wprowadzonego niedawno na rynek Stralisa Hi-Way oraz najistotniejszych elementów wpływających na ograniczenie całkowitych kosztów użytkowania i posiadania pojazdu (TCO), pod hasłem "Iveco Tech Lab".
Prezentacje i jazdy
W trzynastu punktach dilerskich w całej Polsce klienci uczestniczyli w prezentacjach dotyczących optymalizacji całkowitych kosztów posiadania i użytkowania modelu Iveco Stralis, mieli okazję zapoznać się z budową nowych jednostek napędowych Euro VI oraz odbyć jazdy testowe zestawami z ciągnikiem Stralis Hi-Way Euro VI. W cyklu prezentacji "IVECO Tech Lab" uczestniczyli również eksperci mogący na miejscu udzielić porad z zakresu usług telematycznych Iveconnect Fleet, doskonalenia techniki jazdy w ramach Akademii Jazdy Iveco, a także finansowania pojazdów przez Iveco Capital.
W spotkaniach o charakterze warsztatowym wzięło udział kilkuset gości z poszczególnych rejonów kraju. Uwagę klientów - przedstawicieli firm transportowych - zwróciła przestronna kabina Stralisa Hi-Way Euro VI wykonana z materiałów wysokiej jakości, cicha praca silnika oraz niskie zużycie paliwa.
- Stralis Hi-Way, który w ubiegłym roku otrzymał tytuł "Truck of the Year 2013" to pojazd, który swoją innowacyjnością prześciga konkurencję pod wieloma względami. Pomysł wykorzystania samego układu SCR, w jednostkach napędowych Euro VI, pozwolił na maksymalne uproszczenie konstrukcji silnika i obniżenie masy własnej pojazdu. Stralis Hi-Way to obecnie jedna z najoszczędniejszych ciężarówek na rynku - potwierdziły to liczne testy organizowane przez magazyny branżowe w całej Europie - mówi Michał Fersten Marketing & Product Manager Iveco Poland.
Na konferencji dla klientów i dziennikarzy Daniel Wolszczak, szef sprzedaży Iveco Poland porównał koszty eksploatacji Stralisa Euro V (poprzedniej generacji) i nowego modelu Hi-Way Euro VI. W ciągu czterech lat eksploatacji, przy przebiegu 150 tys. km rocznie, ciągnik Euro V generuje koszty na poziomie 600 ty. euro. Jak widać, cena pojazdu nie jest w takich kalkulacjach najistotniejsza.
Dzięki połączeniu wysokiej jakości produktu z szeroką gamą zintegrowanych z nim usług, takich jak np. programowane wspomaganie, zarządzanie flotą i szkolenia kierowców pod względem ekonomicznej jazdy, Iveco może obniżyć koszt TCO nawet o 6% w przypadku przewozów realizowanych ciągnikiem Stralis Hi-Way o średnim przebiegu ok. 150.000 kilometrów rocznie w ciągu czterech lat posiadania. To oznacza 9.000 euro oszczędności rocznie.
Jak to uzyskano? Między innymi poprawiając aerodynamikę pojazdu - nowa kabina ma współczynnik oporu powietrza Cx lepszy o 3% (w efekcie obniżono zużycie paliwa o 1-2%). Zmniejszenie kosztów przeglądów i napraw oszacowano na 7%.
Stralisy Hi-Way, które zostały udostępnione klientom do jazd testowych, to pojazdy wyposażone w 460-konny silnik Cursor 11 Euro VI. Te 11-litrowe 6-cylindrowe jednostki napędowe mają układ Electronic Commonrail o ciśnieniu wtrysku do 2.200 barów oraz sterowany elektronicznie system EDC. Wysoki moment obrotowy dostępny już od najniższych obrotów silnika jest osiągalny dzięki zastosowaniu sterowanej elektronicznie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek (EVGT). Dzięki technologii Hi-eSCR (wysoko efektywnej selektywnej redukcji katalitycznej poprzez wtrysk mocznika w układzie wydechowym poza silnikiem) możliwe było osiągnięcie normy emisji spalin Euro VI. Stralis Hi-Way wykorzystując tylko jeden układ oczyszczania spalin jest pojazdem prostym i dzięki temu, ma być niezawodnym. Mniejsza masa pojazdu pozwala bardziej efektywnie wykorzystać jego możliwości transportowe.
Telematyka na pokładzie
Spośród całej gamy usług jakie oferowane są przez Iveco Poland na szczególną uwagę zasługuje system Iveconnect Fleet montowany seryjnie w Stralisach Hi-Way. System umożliwia dostęp do dwóch pakietów funkcji przeznaczonych dla kierowcy i dla menadżera floty: Ivecoconnect Drive i Ivecoconnect Fleet. Drive obejmuje system nawigacji, system Driving Style Evaluation, który spełnia rolę pokładowego instruktora jazdy, oraz mechanizm wspomagania uwagi kierowcy chroniący kierowcę przed zmęczeniem i sennością.
Ivecoconnect Fleet dzięki zaawansowanym funkcjom monitoruje położenie pojazdu i umożliwia integrację danych z systemami logistycznymi firmy. System może również obsługiwać przekazywanie wiadomości pomiędzy centrum operacyjnym a kierowcą oraz kontrolować czasy przejazdów i okresy przerw kierowcy. Interakcja między kierowcą, pojazdem a centrum operacyjnym umożliwia kontrolę wszystkich pojazdów, a tym samym weryfikację - w czasie rzeczywistym - zużycia paliwa, pozycji w systemie GPS oraz przewidywanych czasów przejazdów. Umożliwia również automatyczne kontrolowanie zgodności ze zobowiązaniami prawnymi w zakresie rozładunku oraz zarządzanie i przechowywanie danych z tachografów i kart kierowców.
Manager floty poprzez portal fleetvisor obsługiwany przez firmę Omnitracks może tworzyć wiele raportów ułatwiających zarządzanie pojazdami. Raporty DSE pozwalają porównywać styl jazdy wszystkich kierowców w firmie. Szczegółowe testy porównań osiągnięć kierowców w jednym z głównych ocenianych punktów czyli "oszczędność paliwa" pokazały, że poprawa tego wyniku o jeden punkt przekłada się na oszczędności od 2,5 do 5% paliwa.
System Ivecoconnect jest wyposażony w 7-calowy ekran dotykowy wbudowany w deskę rozdzielczą oraz radio, odtwarzacz CD, port USB umożliwiający podłączenie iPoda/iPhone'a i urządzeń MP3, Bluetooth oraz gniazdko AUX/video. Urządzenie do sterowania systemem zostało umieszczone w kierownicy.
- Wprowadzenie Stralisa Hi-Way na polski rynek spotkało się z dużą przychylnością klientów. Wrażenia z jazd są bardzo pozytywne. Jesteśmy zadowoleni, że tak duża liczba przewoźników odpowiedziała na nasze zaproszenie i że podczas tych spotkań mogliśmy z nimi wymieniać swoje uwagi - powiedział Przemysław Górski, szef sprzedaży bezpośredniej pojazdów ciężkich Iveco Poland.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.